onsdag den 21. marts 2012

ROMKUGLER.....

Tænk - vi havde lidt kagerester tilbage fra weekenden.... Så det blev der lige en portion romboller ud af - og denne gang huskede jeg, at komme romessens i - de sidste jeg lavde, kom til at hedde cacao-boller i stedet for, de var nemlig uden romessens :-)

Opskrift:
ca 200 gram kagerester (Chokoladekage, sandkage, drømmkage eller andet i den stil - IKKE GÆRDEJ)
3-5 spsk hindbærmarmelade
2 spsk romessens
et par spsk-fulde cacao, hvis det er lyse kagerester du bruger

Det hele blandes i foodprocessor eller røremaskine (m. K-spaden). Formes til kugler og trilles i kagekrymmel. Sættes på køl.

PS. du kan roligt doble opskriften op.....

God fornøjelse.....
Michael

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Mums hvor jeg glæder mig til at smage dem... Det kan kun blive godt..

Nå ja, jeg glæder mig også til marengs med is... sej og god..

Nå ja , og nr. 56 i bogen.. og nr. 34.. og 75... og.......

Lone